ADMINISTRÁTORSKÁ A UŽÍVATELSKÁ PRÍRUČKA
vytvorené: 21. 8. 2015
naposledy aktualizované: 8. 2. 2016
LemonLion, s.r.o.
email: lemonlion@lemonlion.sk

1. Prihlásenie

Prihlásenie sa do systému

Prvým krokom, ktorý musíte urobiť, je prihlásenie. Do systému sa môže prihlásiť Administrátor aj Užívateľ. Prihlasovanie je v oboch prípadoch rovnaké, mení sa len menu aplikácie.

Administrátor je firma, ktorá spravuje poštu pre svojich zákazníkov.

Užívateľom je daný zákazník, ktorému (najčastejšie vo virtuálnom sídle) preberá poštu poverená firma.

Prihlasovanie údaje pre Administrátora vám zašleme my (Lemon Lion). Prihlasovacie údaje pre Užívateľov (vašich zákazníkov) si vytvoríte vy sami.
  1. Choďte na adresu, kde máte systém umiestnený.
  2. Zadajte svoje meno a heslo a kliknite na Prihlásiť.

Nepodarilo sa vám prihlásiť sa? Skontrolujte si, či nemáte zapnuté písanie veľkých písmen Caps Lock alebo klávesnicu v inom jazyku.

2. Administrátor

Administrátor vidí vo svojom účte dve záložky: Pošta a Užívatelia.

Pošta slúži na evidenciu prijatej pošty vašich zákazníkov.

Užívatelia sú vaši zákazníci, ktorým poštu preberáte.

Pridanie nového užívateľa

Kliknite sa do záložky Užívatelia. Tu vidíte zoznam všetkých vašich klientov, názov firmy klienta, login (meno, pod ktorým sa do systému klient prihlasuje) a typ účtu (Užívateľ alebo Administrátor). V poslednej kolónke máte na výber dve akcie:
Keď kliknete na tlačidlo Nový užívateľ , otvorí sa vám formulár, v ktorom môžete nastaviť:


Po vyplnení údajov stlačte Pridať .

Ako vybrať správne prihlasovacie údaje pre klienta:

Prihlasovacie meno (login) môžete zvoliť podľa mena zákazníka alebo názvu firmy.

Heslo sa snažte spraviť kombináciou písmen a čísel. Neodporúčame heslá typu 1234, do hesla nedávajte ani meno zákazníka (peter). Heslo si ešte pred vyplnením do formulára napíšte aj inam (napr. do Wordu, Notepadu). Ako náhle ho začnete písať do formulára, uvidíte len bodky a nebudete ho vedieť poslať klientovi.

Myslite na to, že heslo si klient nevie zmeniť a vytvárate ho vy. Odložte si ho na bezpečné miesto, aby sa k nemu nedostali nepovolané osoby. Serióznosť a diskrétnosť je vizitkou vašej firmy aj služieb.

Pridanie novej pošty

Kliknite sa na záložku Pošta. Tu vidíte zoznam evidovanej pošty.

Tabuľka vám umožňuje držať si prehľad o celej korešpondencii, ktorú spravujete, ako aj korešpondencii jednotlivých firiem a to vďaka Filtru. Filter vám umožňuje vylistovať si iba korešpondenciu jednej firmy.

Vyberte si firmu zo zoznamu adresátov a stlačte Filtrovať .
Pre návrat na všetky záznamy stlačte Zrušiť filter .

Kliknutím na tlačidlo Nová pošta pridáte nový záznam o prijatej pošte. Vo formulári nastavujete:

Po vyplnení údajov stlačte Pridať .

Úpravy v evidovanej pošte.

Ikonka Neprečítaná pošta slúži na zorientovanie sa v neprečítaných záznamoch. Po prečítaní stačí na ňu kliknúť. Ikonka sa zmení na Prečítaná pošta .
Ikonka Príloha slúži na stiahnutie alebo otvorenie naskenovanej prílohy (záleží od prehliadača, ktorý používate).
Ikonka Ceruzky slúži na úpravu informácií o doručenej pošte. Kliknete sa do rovnakého formulára ako pri tlačidle Nová pošta.
Ikonka Koša slúži na zmazanie pošty. Pozor, ak poštu zmažete, nedá sa tento krok vrátiť späť.

3. Užívateľ

Ak sa chce do aplikácie Evidencia pošty dostať klient (Užívateľ), prihlási sa pomocou údajov, ktoré dostal od firmy.

Užívateľ vidí prehľad svojej doručenej pošty, dátum, kedy bola pošta doručená a firmu (inštitúciu), ktorá zásielku odoslala. Pokiaľ firma vyplní aj poznámku k pošte, vidí aj tú.

Kliknutím na ikonku Neprečítaná pošta označí, že poštu videl. Ikonka sa automaticky zmení na Prečítaná pošta . Keď sa evidovanej pošty nazbiera viac, môže si klient označiť čo už čítal a čo nie. Stav pošty sa dá meniť stále. Kliknutím na ikonku Príloha si môže otvoriť sken doručenej pošty, prípadne .zip súbor.

Prihlasovacie údaje pre Užívateľa

Prihlasovacie údaje vytvára Užívateľovi (zákazníkovi) firma, ktorá mu spravuje doručenú poštu. V prípade, že klient heslo zabudne, pýta si ho od firmy - Administrátora. Rady, ako vytvoriť správne heslo pre klienta sme spísali tu.

4. Potrebujem poradiť





Tel:

042 4324 221

Mobil:

0948 465 007

Email:

lemonlion@lemonlion.sk